چگونه رنگي که به ما مي آيد، بشناسيم؟


 






 
از چه طريق و راهي متوجه شويم که چه رنگي به ما مي آيد و چه رنگي به ما نمي آيد؟
انسان ها داراي پوست هاي مختلفي هستند: روشن، تيره، گندمي و...
همچنين داراي رنگ موهاي متفاوتي هستند: روشن، بلوند، شرابي، مشکي و...
بعضي از رنگ ها هستند که نسبت به رنگ هاي ديگر بيشتر به شما مي آيند و هنگامي که اين رنگ ها را مي پوشيد، زيباتر و شيک تر به نظر مي آييد.
به شما توصيه مي کنيم قبل از اين که لباس جديد خود را خريداري کنيد، حتما اين مقاله را بخوانيد و رنگ هايي که شما را زيباتر نشان مي دهند بشناسيد، بعد خريد خود را آغاز کنيد.
1- تصور کنيد که وارد يک بوتيک لباس فروشي شده ايد، از يک مدل لباس خوش تان آمده است و آن مدل لباس داراي چند رنگ متفاوت است. شما از دو يا سه رنگ آن لباس خوش تان مي آيد، اما نمي دانيد از بين اين چند رنگ، کدام را انتخاب کنيد. توصيه مي کنيم که لباس مورد نظر را با رنگ هاي مختلف در زير صورت خود بگيريد، به اثري که رنگ مورد نظر روي صورت شما مي گذارد دقت و مشاهده کنيد آيا رنگ صورت شما را باز مي کند يا رنگ صورت تان را تيره تر مي کند. رنگ لباسي که انتخاب مي کنيد بايد به نحوي باشد که پوست صورت شما را باز و روشن کند. اگر رنگ صورت تان تيره شد، حالت و فرم چشم هاي تان عوض شد يا موج خستگي و تيرگي را بر صورت شما گذاشت، بايد به اين نتيجه برسيد که اين رنگ به شما نمي آيد. پس بهتر است رنگ ديگري را انتخاب کنيد.
2- رنگ پوست تأثير بسزايي در انتخاب رنگ ها دارد. اگر رنگ پوست تان سفيد يا تيره باشد، رنگ هايي را انتخاب مي کنيد تفاوت دارد. البته علاوه بر رنگ پوست، رنگ موها نيز تأثير بسزايي دارد. براي مثال هنگامي که رنگ موهاي تان مشکي بود، يک رنگ خاص به شما نمي آمده، اما اکنون که رنگ موهاي شما تغيير پيدا کرده، همان رنگ قبلي، کلي به شما مي آيد و صورت شما را تغيير زيادي داده است.
3- معمولاً رنگ موهاي اوليه هر کس که خداوند به انسان ها هديه کرده است، مناسب ترين و بهترين رنگ مي باشد، اما يکسري افراد با رنگ موي خودشان ظاهر خوبي پيدا نمي کنند. اما از کجا متوجه شويم که چه رنگي به ما مي آيد؟ اگر مي خواهيد متوجه شويد موهاي تان بايد به چه رنگي باشد تا به شما بيايد، بايد به سه عاملي که در زير توضيح مي دهيم، دقت کنيد:
الف- رنگ چشم ب- رنگ پوست ج- رنگ ذاتي موها
دقت کنيد تا بتوانيد به اين موضوع پي ببريد و رنگ مناسب را انتخاب کنيد. ترکيب سه عامل گفته شده راهي مناسب است و شما را در انتخاب بهترين رنگ ياري مي دهد.
4- اگر مي خواهيد جذابتر به نظر برسيد توصيه مي کنيم که رنگ هاي سرد، آرام و ملايم بپوشيد. لازم به ذکر است رنگ هاي سرد و تند را نپوشيد. بهتر است رنگ هاي سرد و ملايم را بپوشيد تا با رنگ موي شما تطبيق بيشتري داشته باشند و شما را زيباتر نشان دهند، نه اين که کاملاً بر ضد هم باشند.
رنگ هايي مانند آبي آسماني، صورتي هاي کم رنگ، رنگ هاي پوست پيازي، ليمويي هاي ملايم، بنفش هاي کم رنگ، گلبهي، سبزه، مشکي، سفيد...
5- اگر رنگ موهاي تان کمي روشن تر از خاکستري است، ديگر رنگ هاي سرد را به شما پيشنهاد نمي کنيم، برعکس رنگ هاي پر رنگ و گرم را به شما پيشنهاد مي کنيم.
6- به افرادي که داراي رنگ موهاي مسي هستند، چه رنگ هايي مي آيد؟ شما نبايد رنگ هاي سرد و ملايم را بپوشيد بلکه بايد لباس هايي را که انتخاب مي کنيد، از جمله رنگ هاي گرم و تند باشند.
رنگ هايي مانند بنفش و قرمزهايي که کمي تيره باشند، به شما جلوه خوبي را خواهند بخشيد. رنگ هايي که در اين درجه بندي رنگي قرار دارند و در اين رديف قرار مي گيرند را مي توانيد انتخاب کنيد. رنگ هايي مانند سبزهاي لجني، زرد پررنگ، نارنجي هاي آتشين... شما با پوشيدن اين رنگ ها زيباتر و شيک تر جلوه خواهيد کرد. در عوض رنگ هايي مانند آبي نفتي و خاکستري از جمله رنگ هايي هستند که به شما نمي آيند.
7- به افرادي که داراي موهاي سفيد يا جو گندمي هستند، چه رنگ هايي مي آيد؟ افرادي که داراي موهاي سفيد و جو گندمي هستند، از رنگ هايي که داراي هارموني و ترکسي سرد و پررنگ هستند، مي توانند استفاده کنند و لباس هايي با اين رنگ ها را بپوشند.
منبع:کوچه ما شماره 13